Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Maciej Piatkowski

Strony: [1]
1
Modelarstwo / Model SV-11 za darmo
« dnia: Maja 08, 2022, 18:48:42  »
Witam,
Od 1 Lipca ktos moze dostac w prezencie model Brodaka SV-11, ktory jest czesciowo zmodyfikowany.
Model bedzie dostepny do odbioru w naszym domu w Sade Budy, ul.Orzeszkowej 22, 96-316, Powiat Grodziski.

Modyfikacja, wykonana w 2021 roku, polegala na wycieciu z modelu okolo 70 gramow zbednego drewna.

Do zrobienia pozostalo:

1. Wykonczenie przodu modelu aby zamontowac ktorys z elektrycznych silnikow uzywanych w F2B ( moge sprzedac zupelnie nowy MVVS 8.0, Kv=680, ktory mial byc uzyty w modelu),
2. Pokrycie modelu papierem japonskim albo Oracover - ktos kto wezmie ten model ode mnie musi zalatwic to we wlasnym zakresie,
3. Wklejenie skrzydla i usterzenia ogonowego w kadlub,
4. Zamocowanie podwozia (glownego i ogonowego), stanowiacego czesc darowizny.
5. Wykonanie kabiny z balsy - kabina z jakiegos "chinskiego plastiku", stanowiaca czesc modelu, jest za ciezka,
6. Zaopatrzenie modelu w baterie, kontroler, timer i smiglo.

Jezeli ktos jest zainteresowany, prosze o kontakt. Na razie email: matt.piatkowski@gmail.com.
Od 30 Czerwca: email oraz telefon komorkowy 693-444-562.

Pozdrawiam,
M

2
Modelarstwo / ETukan XL z kontra TMT Roberta.
« dnia: Maja 01, 2022, 16:31:57  »
Witam,
Zalaczam wstepne informacje o planowanym na 2023 rok modelu o nazwie eTukan XL.
Pozdrawiam,
M




3
Modelarstwo / Odchudzanie modelu F2B i konsekwencje tego zabiegu
« dnia: Marca 22, 2022, 21:55:23  »
Witam,
W 2018 roku dostalem model F2B wykonany przez Tomka Jadczaka na zamowienie.
Model ten pomogl mi nauczyc sie troche lepiej latac program w 2018 i 2019 roku.
W 2021 roku postanowilem przerobic ten model aby stal sie lzejszy. Postanowilem tez wydluzyc odleglosc od osi obrotu klap do osi obrotu steru wysokosci (H-T-H) gdyz originalna odleglosc 462 mm. byla za mala.

Mniej wiecej w roku 2016, wielu czolowych zawodnikow swiata zaczelo stopniowo zwiekszac te odleglosc aby ich modele F2B lataly lepiej w locie poziomym i przy wychodzeniu z ostrych zakretow. Zainteresowanych odsylam do moich artykulow na Stunthanger.com i dyskusji, nierzadko dosc burzliwych, z czolowymi zawodnikami USA i niektorymi z Europy. Wielu z tych ludzi ma ogromna praktyke ale nie posiada wyksztalcenia technicznego oraz nie dysponuje wlasciwa terminologia i kultura aby w sposob cywilizowany dyskutowac. Krotko mowiac: sa oni bardzo szybko urazeni zamiast postarac sie zrozumiec co sie do nich pisze. Jakze typowe dla naszej rasy, podobno rozumnej....
 
W ciagu ostatnich czterech lat, pomimo pandemii Covida-19, udalo mi sie nauczyc wielu rzeczy dotyczacych programu F2B oraz ich zwiazku z geometria modeli F2B. Jest to dosc scisla zaleznosc i wyglada ona, moim zdaniem i na dzis, nastepujaco:

1. Odleglosc H-T-H powinna byc pomiedzy 475 i 500 mm.
2. Klapy powinny byc stosunkowo waskie aby nie powodowaly negatywnych efektow jezeli chodzi o ostre zakrety.
3. Z punktu widzenia dynamiki programu F2B, nie ma znaczenia czy krawedz splywu klap jest "gruba" (przekroj klap prostokatny) czy "cienka" (przekroj klap trojkatny).
4. "Cienka" krawedz splywu zapewnia nizszy ciezar a wiec jest lepsza.
5. Srodek ciezkosci modelu gotowego do lotu powinien znajdowac sie okolo 10 mm. do tylu wzgledem srodka aerodynamicznego wyporu skrzydla.
    Komentarz: "5." powyzej dotyczy zarowno profili Jatsenki jak Igora (Max Bee II).
6. Z punktu widzenia dynamiki programu F2B, nie ma znaczenia jaki jest obrys skrzydla i statecznika poziomego. Bardzo modny ostatnio eliptyczny obrys obu powierzchni jest...po prostu modny.
    Komentarz: teoria lotu w zakresie liczby Re ~450000 -500000 (typowy zakres dla pelnowymiarowego modelu F2B) zaleca obrys eliptyczny jako bardziej aerodynamicznie doskonaly ale ta
    "doskonalosc" ulega znacznej redukcji w wyniku lotu po okregu. Jest natomiast pewne, ze obrys eliptyczny zapewnia 2-3% oszczednosci ciezaru skrzydla i statecznika przy takich samych
    powierzchniach nosnych.
7. Statecznik poziomy nie musi byc zwiekszany gdy H-T-H rosnie.
8. Profil statecznika poziomego powinien byc jak najcienszy z ostra krawedzia natarcia i przesunietym do tylu srodkiem aerodynamicznego wyporu (ref: Max Bee II)

Model Tomka Jadczaka zostal przeze mnie ostatnio "odchudzony". Ciezar na starcie zmniejszyl sie z 1862 gramow do 1775 gramow.
H-T-H w tym modelu wynosi teraz 490 mm.
Bateria Thunder Power 5S 3400 mAH zostala wsunieta 30 mm. do skrzydla. To spowodowalo przesuniecie srodka ciezkosci 8 mm. do tylu.
Zespol napedowy: Cobra 3520/12, Kv=820, smiglo Igora 12x5x3, Cobra 60+ ESC, timer Keitha Renecle (KRG) z programem zmodyfikowanym przezemnie.
Powierzchnia klap zmniejszona o 7% - przekroj prostokatny.

Model lata wspaniale: czas jednego okrazenia wzrosl o ~0.18 sekundy (obecnie 5.18 sekund na okrazenie na linkach 19.65 m.) Zamierzam osiagnac 5.25 sekund na okrazenie gdy przyzwyczaje sie do nowej dynamiki lotu.

Testy w locie beda kontynuowane z silnikiem BadAss Kv=710 i bateria TP 6S 2800. Ta konfiguracja wazy na starcie tylko 1722 gramy.

Mialem przyleciec do Polski 6 Kwietnia ale to nie nastapi. Apokalipsa na Ukrainie trwa i moze sie zdarzyc ze hordy ze wschodu zagroza rowniez Polsce jezeli szaleniec z Kremla i jego banda nie zostana jakos zneutralizowani. Demokracje zachodnie jeszcze raz nie zdaly egzaminu jezeli chodzi o ocene realnego zagrozenia przez post-stalinowska Rosje. Oby to byl ostani raz....M

4
Modelarstwo / Proby w locie ze smiglami weglowymi z Ukrainy
« dnia: Stycznia 30, 2021, 20:54:40  »
Proby w locie ze smiglami weglowymi z Ukrainy.

5
Modelarstwo / Papuga XL z kontra Himaxa_zmieniony format
« dnia: Grudnia 03, 2020, 14:58:54  »
Czesc Wszystkim,
Zgodnie z sugestia Wojtka, zalaczam artykul w formacie PDF.
Pozdrawiam, Trzymajcie sie, nie dajcie sie Covidowi!
M

6
Modelarstwo / Papuga XL z kontra Himaxa
« dnia: Listopada 25, 2020, 20:42:34  »
Pozdrawiam.
M

7
Modelarstwo / Rozwazania na temat kontry - Czesc 2- Maj 2020
« dnia: Maja 27, 2020, 17:31:35  »
Pozdrawiam i planuje dalsze proby.
Maciek

8
Modelarstwo / Rozwazania na temat kontry - Czesc 1- Maj 2020
« dnia: Maja 08, 2020, 18:05:59  »
Witam,
Zobaczcie prosze do jakich wnioskow doszedlem w Czesci 1.
Pozdrawiam,
Maciek

9
Modelarstwo / Podrecznik Trymowania F2B Paula Walkera
« dnia: Stycznia 09, 2020, 02:07:44  »
Drodzy Koledzy,
Przetlumaczylem "podrecznik trymowania" modelu  F2B Paula Walkera  i zalaczam pliki PDF z tekstem, wykresami i rysunkami. Calosc jest, moim zdaniem, bardzo uzyteczna dla wszystkich latajacych akrobacje na uwiezi i pomaga nie tylko latac lepiej ale rowniez wyjasnia dlaczego tak sie dzieje. Te wyjasnienia sa chyba najbardziej wartosciowa czescia materialu gdyz pokazuja zwiazek pomiedzy wieloma parametrami modelu, ich stopniowymi i przemyslanymi zmianami i jakoscia wykonywania programu F2B. Prosze o kontakt emejlowy (matt.piatkowski@gmail.com) w przypadku pytan i sugestii. Pozdrawiam, Maciej Piatkowski

Strony: [1]