Ostatnie wiadomości

Strony: [1] 2 3 ... 5
1
Modelarstwo / Odp: Elipsa
« Ostatnia wiadomość wysłana przez pol2503 dnia Stycznia 28, 2024, 11:57:35  »
Witam ,
moja już po naprawie oczekuje na oblot.

Pozdrawiam
Sylwek K
2
Modelarstwo / Odp: Elipsa
« Ostatnia wiadomość wysłana przez wojtech dnia Października 21, 2023, 21:52:17  »
Dzisiaj elipsa poleciała. Jak widać z sukcesem. Pierwsze loty napawają dużym optymizmem ;D ;D ;D ;D.








3
Modelarstwo / Elipsa
« Ostatnia wiadomość wysłana przez wojtech dnia Października 10, 2023, 21:50:04  »
Witam.
Skończyłem wreszcie swoją elipsę. Waga wyszła 1790g. Niedługo planuję oblot. Wrzucam parę zdjęć.
Pozdrawiam Wojtek.















4
Sprzedam, kupię. / Kupię timer aktywny do modelu F2B
« Ostatnia wiadomość wysłana przez leszek-bart dnia Września 06, 2023, 19:21:46  »
Kupię timer aktywny do modelu F2B
5
Sprzedam, kupię. / sprzedam SPIN 66
« Ostatnia wiadomość wysłana przez pol2503 dnia Grudnia 07, 2022, 20:43:18  »
Ogłoszenie  grzecznościowe. Kolega sprzedaje dwa regulatory SPIN 66 doskonałe do modeli F2B
6
Modelarstwo / Odp: Silnik F2B
« Ostatnia wiadomość wysłana przez pol2503 dnia Września 07, 2022, 16:16:54  »
Cześć, silnik na fotografii to nie jest Super Tigre. Będzie trudno znaleźć coś za rozsądną cenę. A dlaczego chcesz budować na salinę kiedy prawie wszyscy budują elektryki.
Pozdrawiam
Sylwester
7
Modelarstwo / Silnik F2B
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Bartosz dnia Czerwca 13, 2022, 17:50:32  »
Witam wszystkich.
Po wielu latach wracam do F2B. Plan na sezon 2022 zarazić córkę właśnie tą klasą modeli latających. Zawsze chodził czy raczej latał za mną model Windiego Urtnowskiego Carinal w pełnym wymiarze. Silnik z oznaczeniem 60 lub 61. I taki też jest powód mojej rejestracji na tej grupie. Poszukuję właśnie takiego silnika. Bez szału oczywiście nie za tysiące ale sprawnego silnika do rekreacji weekendowej w klasie F2B. Widzę że większość modelarzy odchodzi od spalinowej więc a nóż widelec ktoś chce się pozbyć. Znalazłem na aukcji silnik super Tiger 61. Bez gaźnik tv. Co sądzicie o takim sprzęcie? Można by odmówić gaznik z iglicą i może by było? Będę wdzięczny wszystkim za pomoc.
8
Modelarstwo / Model SV-11 za darmo
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Maciej Piatkowski dnia Maja 08, 2022, 18:48:42  »
Witam,
Od 1 Lipca ktos moze dostac w prezencie model Brodaka SV-11, ktory jest czesciowo zmodyfikowany.
Model bedzie dostepny do odbioru w naszym domu w Sade Budy, ul.Orzeszkowej 22, 96-316, Powiat Grodziski.

Modyfikacja, wykonana w 2021 roku, polegala na wycieciu z modelu okolo 70 gramow zbednego drewna.

Do zrobienia pozostalo:

1. Wykonczenie przodu modelu aby zamontowac ktorys z elektrycznych silnikow uzywanych w F2B ( moge sprzedac zupelnie nowy MVVS 8.0, Kv=680, ktory mial byc uzyty w modelu),
2. Pokrycie modelu papierem japonskim albo Oracover - ktos kto wezmie ten model ode mnie musi zalatwic to we wlasnym zakresie,
3. Wklejenie skrzydla i usterzenia ogonowego w kadlub,
4. Zamocowanie podwozia (glownego i ogonowego), stanowiacego czesc darowizny.
5. Wykonanie kabiny z balsy - kabina z jakiegos "chinskiego plastiku", stanowiaca czesc modelu, jest za ciezka,
6. Zaopatrzenie modelu w baterie, kontroler, timer i smiglo.

Jezeli ktos jest zainteresowany, prosze o kontakt. Na razie email: matt.piatkowski@gmail.com.
Od 30 Czerwca: email oraz telefon komorkowy 693-444-562.

Pozdrawiam,
M
9
Modelarstwo / ETukan XL z kontra TMT Roberta.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Maciej Piatkowski dnia Maja 01, 2022, 16:31:57  »
Witam,
Zalaczam wstepne informacje o planowanym na 2023 rok modelu o nazwie eTukan XL.
Pozdrawiam,
M



10
Modelarstwo / Odchudzanie modelu F2B i konsekwencje tego zabiegu
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Maciej Piatkowski dnia Marca 22, 2022, 21:55:23  »
Witam,
W 2018 roku dostalem model F2B wykonany przez Tomka Jadczaka na zamowienie.
Model ten pomogl mi nauczyc sie troche lepiej latac program w 2018 i 2019 roku.
W 2021 roku postanowilem przerobic ten model aby stal sie lzejszy. Postanowilem tez wydluzyc odleglosc od osi obrotu klap do osi obrotu steru wysokosci (H-T-H) gdyz originalna odleglosc 462 mm. byla za mala.

Mniej wiecej w roku 2016, wielu czolowych zawodnikow swiata zaczelo stopniowo zwiekszac te odleglosc aby ich modele F2B lataly lepiej w locie poziomym i przy wychodzeniu z ostrych zakretow. Zainteresowanych odsylam do moich artykulow na Stunthanger.com i dyskusji, nierzadko dosc burzliwych, z czolowymi zawodnikami USA i niektorymi z Europy. Wielu z tych ludzi ma ogromna praktyke ale nie posiada wyksztalcenia technicznego oraz nie dysponuje wlasciwa terminologia i kultura aby w sposob cywilizowany dyskutowac. Krotko mowiac: sa oni bardzo szybko urazeni zamiast postarac sie zrozumiec co sie do nich pisze. Jakze typowe dla naszej rasy, podobno rozumnej....
 
W ciagu ostatnich czterech lat, pomimo pandemii Covida-19, udalo mi sie nauczyc wielu rzeczy dotyczacych programu F2B oraz ich zwiazku z geometria modeli F2B. Jest to dosc scisla zaleznosc i wyglada ona, moim zdaniem i na dzis, nastepujaco:

1. Odleglosc H-T-H powinna byc pomiedzy 475 i 500 mm.
2. Klapy powinny byc stosunkowo waskie aby nie powodowaly negatywnych efektow jezeli chodzi o ostre zakrety.
3. Z punktu widzenia dynamiki programu F2B, nie ma znaczenia czy krawedz splywu klap jest "gruba" (przekroj klap prostokatny) czy "cienka" (przekroj klap trojkatny).
4. "Cienka" krawedz splywu zapewnia nizszy ciezar a wiec jest lepsza.
5. Srodek ciezkosci modelu gotowego do lotu powinien znajdowac sie okolo 10 mm. do tylu wzgledem srodka aerodynamicznego wyporu skrzydla.
    Komentarz: "5." powyzej dotyczy zarowno profili Jatsenki jak Igora (Max Bee II).
6. Z punktu widzenia dynamiki programu F2B, nie ma znaczenia jaki jest obrys skrzydla i statecznika poziomego. Bardzo modny ostatnio eliptyczny obrys obu powierzchni jest...po prostu modny.
    Komentarz: teoria lotu w zakresie liczby Re ~450000 -500000 (typowy zakres dla pelnowymiarowego modelu F2B) zaleca obrys eliptyczny jako bardziej aerodynamicznie doskonaly ale ta
    "doskonalosc" ulega znacznej redukcji w wyniku lotu po okregu. Jest natomiast pewne, ze obrys eliptyczny zapewnia 2-3% oszczednosci ciezaru skrzydla i statecznika przy takich samych
    powierzchniach nosnych.
7. Statecznik poziomy nie musi byc zwiekszany gdy H-T-H rosnie.
8. Profil statecznika poziomego powinien byc jak najcienszy z ostra krawedzia natarcia i przesunietym do tylu srodkiem aerodynamicznego wyporu (ref: Max Bee II)

Model Tomka Jadczaka zostal przeze mnie ostatnio "odchudzony". Ciezar na starcie zmniejszyl sie z 1862 gramow do 1775 gramow.
H-T-H w tym modelu wynosi teraz 490 mm.
Bateria Thunder Power 5S 3400 mAH zostala wsunieta 30 mm. do skrzydla. To spowodowalo przesuniecie srodka ciezkosci 8 mm. do tylu.
Zespol napedowy: Cobra 3520/12, Kv=820, smiglo Igora 12x5x3, Cobra 60+ ESC, timer Keitha Renecle (KRG) z programem zmodyfikowanym przezemnie.
Powierzchnia klap zmniejszona o 7% - przekroj prostokatny.

Model lata wspaniale: czas jednego okrazenia wzrosl o ~0.18 sekundy (obecnie 5.18 sekund na okrazenie na linkach 19.65 m.) Zamierzam osiagnac 5.25 sekund na okrazenie gdy przyzwyczaje sie do nowej dynamiki lotu.

Testy w locie beda kontynuowane z silnikiem BadAss Kv=710 i bateria TP 6S 2800. Ta konfiguracja wazy na starcie tylko 1722 gramy.

Mialem przyleciec do Polski 6 Kwietnia ale to nie nastapi. Apokalipsa na Ukrainie trwa i moze sie zdarzyc ze hordy ze wschodu zagroza rowniez Polsce jezeli szaleniec z Kremla i jego banda nie zostana jakos zneutralizowani. Demokracje zachodnie jeszcze raz nie zdaly egzaminu jezeli chodzi o ocene realnego zagrozenia przez post-stalinowska Rosje. Oby to byl ostani raz....M
Strony: [1] 2 3 ... 5